Roco 74036 Osobní vagon EC 24 „Erasmus“ H0 1.třída r.Avmz 111.2, 2.třída r.v. Bpmz 291.2, 2.třída BM 235
Kód: C2524570
Výrobce: Roco
Dostupnost: k dodání 2 - 5 dnů
Cena: 6 498,- Kč s DPH
Popis
Pokud jde o letní jízdní plán na rok 1987, byly pro mezinárodní meziměstské vlaky stanoveny nové normy kvality týkající se vozového materiálu, rychlosti a služeb. Vlaky, které tato kritéria splňují, byly označovány jako „Eurocity“. Příkladem toho je EC 24 Erasmus, který od roku 1980 funguje jako meziměstský intercit mezi městem Innsbruck a Amsterdam. Opustil město Tiroler Landeshauptstadt za ÖBB-Lok řady 1044, která ho přepravila do Mnichova. Po změně směru tam a ve Frankfurtu/M vždy byl s DB-Lok konstrukční řady 103 dále, která zůstala podél celého Rýna až Emmerich na vlaku. Tam byl vlak zkrácen na šest vozů (dvakrát 1. Třída, jídelní vozy a 3x 2. Třída) a tím i přizpůsobena cestujícím. Od tohoto okamžiku převzala nizozemská lokomotiva, většinou jeden z tehdy zbrusu nových 1600, euro City na svém večerním úseku až do Amsterdamu. EC „Erasmus“ byl ukončen v červnu 1991, kdy na tomto německém a nizozemském vztahu se vedle dvou dvojic vozů se sedadly SBB provozovaly pouze krátké vlaky DB-Köln na severu Kolína.
U vozů EC „Erasmus“, které předaly Nizozemsko, se jedná o „vícenapěťové vozy“, které jsou ve smyslu EuroCity na mezinárodní úrovni volně použitelné i mimo německy mluvící prostor. Velkoobjemový vůz Apmz 121.1 má jako vzor 1982 vestavěnou telefonní buňku s volič mincí a širokou střešní anténou. Po Amsterdamu běží Avmz 111.1, zatímco Avmz 111.2 může vjet pouze do Emmerich, ale také kruhová hrnková anténa z doby sekretariátu vlaku. Zvláštní kostrou je jídelní vůz WRmh 132.1 z bývalého ČAJE „Rheingold“ z roku 1983, který byl přesně zastaven na spuštění euroCity v roce 1987: V případě dvou jídelních vozů se odstranila pouze oranžová barva, zatímco v případě dvou jídelních vozů byla tato barva ponechána na oranžovém nápisu, který se více než čtyřem let stával zajímavými „barevnými tampony“, zejména ve vlacích EC do Nizozemska. Ve druhé třídě má jeden z těchto dvou BM 235 klavírní službu IC, zatímco druhý jako přibližně jedna desetina těchto vozů má odchylně klasifikační třídy a piktogramy nižší než normální. Tři velké vagony z 2. Do třídy patří snadno různé druhy použití: Bpmz 291.2 (jednonapnutí), Bpmz 291.3 (vící napětí) a Bpmbz 291.5 (vící napětí, zdravotně postižení).
Tento text byl přeložen strojově.
Vybavení
- 2. Třída dělič s nízkorozmístěnými učebními diferenciálem
1. Třída oddělitelná vozidla s malou střešní anténou bývalého sekretariátu vlaku
Použití: Innsbruck–Emmerich
Modely se samostatně nasazenými držadlovými tyčemi
Jemně detailní podvozky
Tento text byl přeložen strojově.
Technické parametry | |
Spojka | šachta NEM |
Vnitřní dekorace | Připravené vnitřní osvětlení · Vestavené vnitřní vybavení |
Železniční společnost | DB |
Provedení modelové železnice | osobní vlak|ツ| model |
Délka přes nárazník / délka přes spřáhla | 909 mm |
Číslo výrobce | 74036 |
Provedení | 1.třída r.Avmz 111.2|ツ| 2.třída r.v. Bpmz 291.2|ツ| 2.třída BM 235 |
Epocha | VI |
Proudový systém | DC |
Konstrukční velikost | H0 |
Věkové kategorie | od 15 let |