Liliput L133177 H0, 3 ks Dieselový pohon BR 614/914 Deutsche AG
Kód: C3208737
Výrobce: Liliput
Dostupnost: k dodání 2 - 5 dnů
Cena: 12 815,- Kč s DPH
Popis
V roce 1971 DB vyvinula dva prototypy řady 614. Tato dieselová hnací vozidla speciálně projektovaná pro regionální a regionální dopravu – další vývoj řady 624/634 – pocházela ze skříně o něco ztenčeného směrem nahoru, protože by mělo být zabudováno tzv. „ovládání skříně vozu závislé na kolejích“ (GST). To bylo typickým tvarem vlakové soupravy. Jelikož však GST nakonec neuvedla nic, bylo od nich upuštěno 40 sériových vozidel dodávaných v letech 1973 až 1977, ale jejich tvar zůstal nezměněn.
Vyrábělo SE 25 vozidlových jednotek, zatímco závod na výrobu vozů Waggonfabrik Uerdinen vyráběl hnací vůz vybavený 330 kW nebo později 367 kW motorem. Posledních 15 ořezaných stop (od 1975) byly vyrobeny zcela u VÁS. Ačkoli jsou hnací jednotky koncipovány jako 3-dílné jednotky (204 míst ve druhé a 2 x 12 míst v první třídě), byly provedeny vícekrát a – právě v počáteční době – příležitostně také 4-dílné s dalším středovým vozem. Naopak několikanásobná trakce byla spíše vzácností, v pozdějších letech téměř vůbec neexistovala.
Prvních 25 jednotek bylo přiděleno společnosti BW Nürnberg, z nichž byly vlakové soupravy používány na všech neelektrických trasách ve Franci a v Oberpfalz. Typické zbarvení tehdy bylo vylakování „Pop“ v krvi / štěrkově šedé. Posledních 15 vlaků, které se mezitím staly v barvám Oceánie Oceátomodrá/slonovina, bylo rozmístěných v BBW, z nichž byly nasazeny na trasách, jako jsou Paderborn, Göttingen, Münster nebo Bielefeld. Také na domácí dráhu z bukového dřeva přes Soltau po Hannoveru je lze pozorovat na konci doby použití.
Většina vozidel byla později lakována v mátově/světle šedé barvě a nakonec téměř výhradně v dopravní červené barvě. V rámci částečné modernizace získaly některé jednotky silnější (448 kW) motor. Téměř všechna vozidla umístěná společností DB AG naposledy v Nürnbergu a Braunschweigu byla nakonec znovu zmodernizována, např. fi el odklikne zavazadla, okna byla nahrazena za ostatní a bylo přidáno okno. Tyto změny specifické pro pouzdro byly samozřejmě zohledněny i u modelů LIPUTmodely.
Dne 15. Února 2011, po době použití této konstrukční řady přesně 40 let, byla poslední provozuschopná jednotka, která byla od svého dodání v roce 1973 v Norimberku hojně hospitalizována a byla dokonce i „Pop“ lakována (614 005/006 a 914 003), předána DB-muzeu v Norimberku. Je nyní k dispozici pro zvláštní jízdy.
Náš příklad, který je v Norimberku hojný, se zobrazením cíle vlaku „Neuhaus (Peg.)“ Byl vydán v listopadu 1973 a od počátku byl v Nürnbergu hospitalizován. Vlak pořídil všechny pobřežní železniční tratě, mimo jiné také jako regionální vlak R3 na 50,7 km dlouhé, nikoli elektrické - hlavní železniční trati z Norimberku přes Hersbruck do Neuhaus na Pegnitzu (aktuální DB-Kursbuchtrag 860), která vede malerské Nristické Švýcarsko a je velmi kurzívou. Trasa se mezitím dále rozšířila a vede do České republiky. Vlak byl v roce 1998 překonán v dopravní červené barvě a v březnu 2008 vytažen.
Tento text byl přeložen strojově.
Vybavení
- Provozní stav 1994
Provedení původu s dílci a oddílkem zavazadla
Obě koncové otočné stanice jsou poháněné (2 motory)
Technické parametry | |
Spojka | šachta NEM |
Vnitřní dekorace | Vestavěné vnitřní osvětlení · Vestavené vnitřní vybavení |
Provedení podvozku (model) | Podvozek z kovu |
Železniční společnost | DB AG |
Světlomety | Trojité světlomety V závislosti na směru jízdy dvě červená koncová světla |
Provedení modelové železnice | motorový vůz|ツ| model |
Délka přes nárazník / délka přes spřáhla | 913 mm |
Číslo výrobce | L133177 |
Epocha | V |
Proudový systém | Digital AC |
Konstrukční velikost | H0 |
Věkové kategorie | od 15 let |