Busch 52990 H0 model osobního automobilu Volkswagen Okénko oválce

Kód: C3205367
Výrobce: Busch
Dostupnost: k dodání 2 - 5 dnů
Cena: 534,- Kč s DPH

STPřidat do košíku



Popis
Funkční za všech okolností Po více než 60 let se brouk na všech silnicích světa točí. Jeho příběh začíná v roce 1931, kdy projektový úřad Ferdinand Porsche již vyvinul limuzínu s lineárním prouděním. Poté, co se ani společnost zapalování, ani společnost NSU nemohly rozhodnout o výrobě, měla Porsche mandát rozvíjet „Volkswagen“. Mercedes bylo požádáno, aby sestavila první sérii vzorků o velikosti 30 kusů. O mnoho let později bylo známo, že Porsche nebylo jediným duchovním otcem sýra, protože již v roce 1925 se již Béla Barényi potýkala s buckenským autem s chladným boxerským motorem umístěným na zádi. Také Hans Ledwinka zkonstruovala pro česká díla Tatra velmi podobný prototyp – obě autorská práva byla uznávána až po mnoho let později a kompenzována vysokými náhradami za VW.

Vzhledem k pozitivnímu hodnocení sýra se tehdejší vláda rozhodla vytvořit továrnu Volkswagen, a původ města Wolfsburg ve skutečnosti pochází z výrobců automobilů VW založených v roce 1938. Za prvé, ve více zemědělských oblastech na východě dolní Sasku existoval jen několik menších vesnic. Založením továrny se město KdF-Wagens (síla s radostí) stalo brzy na 100.000 obyvatel a kdo dnes slyší Wolfsburg, se automaticky obracím na Volkswagen.

Několik automobilů, které byly postaveny do konce války, však bylo jen málo privilegovaných, a nikoli široké veřejnosti. Během války byla postavena pouze vojenská vozidla. Po válce bylo jen několik kilometrů zničeno ze sovětské okupační zóny z 85 %. Anglická okupace nevěděla, co by měla začít s projektem Volkswagen. V důsledku toho na podzim roku 1945 navštívili tři inženýři společnosti Ford England závod v Wolfsburgu a společně se VW na ulici překonali bitvy. Navzdory lobbování vojenských krajanů, kteří se stali nádhernými vozidly, se přesto došli k negativnímu rozhodnutí. Negativní byly rovněž testy provedené automobilovým průmyslem na dvou vozidlech do Anglie koncem roku 1946.
Nakonec se nám nabídlo, že se za symbolickou cenu bude platit pouze jeden dolar, Henry Ford II. Ale i tam tento projekt odmítl, protože britská skupina Rootes získala negativní hodnocení slovy „projekt by nebyl Heller hodnota?“.

Založili tak společnost s ručením omezeným, která byla součástí společnosti Treuhand, která byla zpočátku podřízena okupační velmoci. Později se tato společnost Treuhand přešla do nově založené Spolkové republiky Německo (West) a nadále vykonávala dohled nové spolkové zemi dolní Sasko. Nakonec se Ivan Hirst, důstojník britské kontrolní komise a komisař Volkswagen GmbH, došel k návštěvě technického ředitele závodu v Heinz Nordhoffu. Ačkoli zpočátku expertní komise spojenců (po neúspěšném předání společnosti Ford) neosvědčila sýru hospodářskou budoucnost, začala již v roce 1945 po předání společnosti Heinz Nordhoff opět fungovat, původně poměrně pomalu. Tento stav by se však měl brzy změnit. Společnost Nordhoff dosáhla úspěchu z Volkswagen a v následujících letech se objem výroby neustále zvyšoval. Na konci roku 1946 opustilo továrnu více než 10.000 aut.

Kromě standardního modelu byl v červenci 1949 předložen nákladný model „Export-model“, který se zabývá chutí zahraničních zákazníků. Vnější vzhled se projevil lesklým lakováním a bohatým chromováním od standardních modelů. Od března 1953 pak ovální okno bez svislé kobylka vymaže „Brezelkühleit«. Dne 5. August 1955 se jeden miliónový sýr z pásma točil a byl symbolický pro hospodářské oživení v zemi. Původně předpokládala, že „Made in Germany“ se stala značkou kvality, zejména ve Spojených státech se stala „Beetle« velkým úspěchem.
Výrobní špička byla dosažena dne 17. Února 1972. V roce 15.007.034 vyrábělo vozidlo sýr „Weldmeister“ a stal se tak nejúspěšnějším vozem, před rekordním držákem Ford T v lednu 1978, se poslední sýr Volkswagen Deutscher Wirtschaft v Emden/Osläbrück z Band překonal. Poté byla výroba sýra přemístena pouze do zahraničí. V roce 1985 skončil dovoz Mexického sýra do Německa.

Model v měřítku 1:87 byl již zastaralý. Tento vzor (z toho, co je v současné době podle hospodářské touze) byl přeměřen náročným laserovým postupem, aby bylo možné přesně napodobit dosti obtížnou karoserii. Pozoruhodnou hodnotou jsou také jasné elegantní světlomety, které byly vyrobeny podle nejnovějších norem a mají nejjemnější pochromované kroužky světlometů.

Tento text byl přeložen strojově.

Zmenšené modely podle skutečné předlohy pro vášnivé sběratele!Při vydání nové edice se může barva provedení lišit od příkladu na obrázku.

Technické parametry
Provedení modelu (modelová železnice)hotový model
Typ (vozy modelové železnice)model osobního automobilu
Výrobce vozidlaVolkswagen
ProvedeníOkénko oválce
EpochaII
Konstrukční velikostH0
Věkové kategorieod 15 let