Busch 43109 H0 model osobního automobilu Borgward Isabella Coupe
Kód: C3205387
Výrobce: Busch
Dostupnost: k dodání 2 - 5 dnů
Cena: 551,- Kč s DPH
Popis
Inžene Carl Friedrich, narozená v roce 1890. Borgward se v roce 1921 stal samostatně výdělečně činnou společností Bremer Kleierfabrik. O tři roky později postavil první automobil, malý trojkolový nákladní vůz. V roce 1931 převzala Hansa-Lloyd díla, v nichž byly postaveny nákladní automobily a tanky během druhé světové války. Krátce po ukončení války, v roce 1949, představil Borgward Hansa 1500, první německý osobní automobil s Pontonovou karoserie. Borgward model „Isabella«“, který byl v roce 1954 vystřelen samotným zakladateli společnosti, důsledně pokračoval v osvědčeném Pontonlinu. Nejkrásnější variantou karoserie je Isabella Coupé od roku 1957, která ve skutečnosti nebyla variantou, ale novým vývojem a tudíž i novým autem. Od poloviny roku 1958 byly upraveny dva viditelné detaily oproti první podložce: Borgward-Rombus v chladiči byl menší a nápis Borgward na přední blatníky byl vyvrácen na přední stranu. Isabella Coupé se stala ozdobou Borgward-Images, Auto-Mythos a jediným skutečně úspěšným pokusem o to, aby se rozpadla do vyšší třídy. Novum bylo, že Borgward splňoval všechny požadavky na extrakci, včetně těch, které nebyly zahrnuty do ceníku. Mezi bizarní, ale oficiální doplňky patřily buď zadní ploténky, nebo stříška elektrického ocelového posuvu. Se základní cenou 10.925 DM na počátku a později 11.725 DM se cílovými skupinami byli lépe situovaní dámy a pánové. Za luxusní svahy s pouze dvěma plnohodnotnými sedadly si kritici vyprávěli. Popularita to však neudělala.
S téměř 10.000 exempláři je Isabella Coupé i dnes vyhledávaným sběratelovým objektem, který je mnohem čistší než Mercedes 190 SL, který byl 26.000-krát. Za nádherný Cabriolet bylo nutno zpočátku zaplatit 15.600 DM a později dokonce 17.000 DM, což bylo pravděpodobně jedním z nejzdařilých výtvarech Carla F. W. Borgward. Tento Cabriolet patřil k několika německým automobilům, které odrážejí novost a touha po šlach za 50. Let.
Model v měřítku 1:87 patří se 30 díly mezi velmi komplikované a také mezi propracované minibaterie, jako například jeho vzor z roku 1958. Samotná karoserie se skládá ze tří dílů: Spodní díl s blatníky a dveřmi; horní díl s kapotou a kapotou motoru a střechou s sloupkem B a C. Vnitřní zařízení se sedadlem a samostatnou přístrojovou deskou je rozděleno na dvě části. Volant je barevně odlišený zásuvný díl. 16 charakteristických chromozómů bylo provedeno jako vysazené nebo vložené díly. Mezi ně patří ozdobné lišty na stranách a na kapotě motoru, směrová světla vpředu a vzadu, světlomety a dva stěrače čelního skla. Mřížka chladiče, nárazníky a ráfky jsou také pochromované součástky. „Borgward“-písmo je velmi jemné vytištěné na přední výlety.
Vedle technických Finesů je to skutečně zvláštní model, který perfektně zaplnila styl a kouzlo originálu a umožnil tak každému sběrateli zachytit atmosféru automobilové výroby z 60. Let. Stejně jako velké obrázky mají i miniaturní barvy vedle originálního jednobarevného nátěru, ale i kontrastní dvoubarevné lak.
Tento text byl přeložen strojově.
Zmenšené modely podle skutečné předlohy pro vášnivé sběratele!Při vydání nové edice se může barva provedení lišit od příkladu na obrázku.
Technické parametry | |
Provedení modelu (modelová železnice) | hotový model |
Typ (vozy modelové železnice) | model osobního automobilu |
Výrobce vozidla | Borgward |
Provedení | Isabella Coupe |
Epocha | III |
Konstrukční velikost | H0 |
Věkové kategorie | od 15 let |